angående diverse mediegrejer... jag vet inte bror

ååååååååh boy vad jag pratar mycket om media och förståelse och annat skit. jag klagar och klagar och klagar och förstör varje konversation jag någonsin har. tanken är följande: klaga på bloggen så slipper folk lyssna på min schizofreni. capische? jag har tänkt klaga på eurovision men det får vara sitt egna inlägg.

ren idioti

asså jag skrev redan ett hyfsat talmanus som jag totalfubbade med om just detta, men det var lite för specifikt. mitt nationella tal "läs mer!" handlade om hur folk som inte läser borde göra det. jag tog upp anledningar varför och hela spelet men lite fokus gavs till attityden kring läsning. det enda var att vissa som inte läser är lite halvstolta. jag har på riktigt hört frasen "bara nördar läser", genuin hjärnröte. det fick bli kort på grund av stilen, men detta är en blogg, jag styr allt.

lampshading är ett ord som ofta används för att kritisera manusförfattare. i en film eller serie kan man uppmärksamma problem med handlingen istället för att faktiskt lösa de problemen. detta går att tillämpa till beteendevetenskap (säger vi iaf). om man tar exemplet om läsning så uppmärksammar man att man inte läser och lite halvskämtar om det istället för att faktiskt läsa.

brittany venti blackface

genuint vad fan är dehär

"det är bara ett skämt", okej bror. skämt är ett jäääävligt bra retoriksmedel. dvs. att skämta om t.ex. homofobi gör det mer normalt och på så sätt acceptabelt. jag menar inte att man inte får skämta, "woke killed comedy". jag snackar om när man skämtar om sånt jävla kiss o bajs som på bilden. folk som klagar på att man inte får skämta längre säger bara det för att deras fru lämnade dem efter de visade sin hitler fanclub pin.

michael jackson har en film nu

antagligen blir denna kort. den samtida intresset kring michael jackson kommer inte från uppskattningen av hans musik utan istället kommersiella intressen. jag gillar också michael jackson, det har jag sen jag var liten. men nu när jag ser michael jackson på mitt flöde känner jag ingenting. samma sak hände med queen & bohemian rhapsody, och elton john med rocketman. att då börja lyssna på dessa artister bidrar mer till pappapengarpung än det gör artisterna. man styr upp en rörelse som skapar mer intresse till filmen. p.s. om din musiksmak styrs enbart av det du ser på bion och tiktok/reels/shorts/vafan så borde du tänka om ditt liv.

frasen "goon" suger nu

"goon" är ett ord som beskriver någon lite dummare, används även som lackej. genom tiderna har det utvecklats till en speciell grej: någon som onanerar dag in, dag ut. tanken är att deras ständiga onani gör dem dummare, till en "goon". kreativt eller hur? på så sätt gav internet oss substantivet "gooner" och verbet "gooning". dessa ord har en stark och specifik betydelse som är användbart för att antigen förolämpa porrskadade individer eller att identifiera sig bland andra porrskadade folk.

problemet kommer när en person på skolan berättade att någon de var på g med "inte goonade". jag sade "klart de inte gör, det är äckligt" och fick höra svaret "att runka?". på något jävla vänster har folk förlorat specificiteten med detta underbara begreppet och på så sätt förstört det. vi behöver inte ett till ord för onani, antalet måste vara i hundratalen. "gooning" beskriver dock en sak där det inte finns ett annat begrepp. vi förlorar möjligheten för förolämpning. men är inte det elakt? skam är en nödvändig sak i samhället, om man inte förolämpade folk för det de gjorde hade inavel fortfarande varit "A-okay".

ostasien är inte din white-paradise

jag menar det inte bokstavligen, men du fattar. man lägger "korea" på en produktetikett så ökar priset. korean-fried-matcha-labubu-skibidi-anime-skit. den sortens grej, fattaru? här är tesen till min konstanta kritik mot skibidi-japan/korea-dubaichocolate-labubu-koreanfried-kuksnoppen: hela stuket är propaganda.

det jag tror med hela min själ är att syftet med den exporterade populärmusiken från korea är propaganda som vill distrahera från mindre bra saker om/i korea. asså, jag tror att jag har sagt detta förut men... MAN MÅLAR SIN HUD VITARE. detta är genuint sjukt, kan inte motiveras med något annat än etnisk rensning. men det är bara skönhetsstandarden i korea, du hade inte fattat. jag skiter fullständigt i om det är skönhetsstandarden, att standarden är det är också propaganda. om man lyckas få en befolkning att acceptera att en vitare hudfärg är "bättre" är det rena barnleken att börja arkebusera brunt folk på gatan. tror du att jag överdriver!?!? lite... men jag har ändå fucking rätt.

gyaru är en subkultur i japan. "minstrelsy" är en fras som inte finns på svenska så jag får tyvärr använda det engelska begreppet. vad har gyarukulturen med den amerikanska minstrelteatern att göra? jo, sättet man tonårade i japan var att man tog afroamerikansk kultur. japan är ett otroligt rasistikt och xenofobiskt land. därför, för att vara nonkonformist (ännu ett jävla engelskt begrepp), behöver man vara: 1. utländare och 2. svart.

place, japan

wojacks är ganska unfunny, men denna var för passande för att inte använda

bror vad fan är det med sociala medier och japan. jag behöver inte utveckla mer egentligen för att du har säkert upplevt samma grej. "in japan, it is frowned upon to steal because it clashes with the japanese concept 法律 (hōritsu) which translates to "the law"." ärligt talat om du tänker på detta vis, ta ditt liv. det är genuint så jääävla osunt. du är en chomo.

någon i japan läste nabokovs "lolita" (duvet boken där vi följer humbert humbert, en pedofil, medans han pedofilar en stackars flicka) och bestämde att pedofilgenren av böcker ska kallas lolicon. pedofiler runtom i världen säger nu att de inte är pedofiler, det är bara ロリコン vilket gör deras attraktion till små flickor helt okej för att det är ett japanfilter över hela stuket. offentlig avrättning på allihopa, fucking genast.

jag kan säkert ta upp en miljon mer exempel men det hade varit meningslöst. redan med fyra exempel pratar jag i cirklar.

avslutning????

detta stycke är det sista, det avslutande stycket. syftet är att markera när texten är slut. den markerar ett tydligt slut. sluta läs. det är slut nu, ingen mer läsning av detta inlägg. utfyllnadsord bla bla. texten kan ju inte plötsligt bara